Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




5 trendów, które pozwolą Ci zdobyć nowych kursantów w 2018 roku!

BLOG

Zastanawiasz się, jakie narzędzia i kanały wykorzystać do pozyskania współczesnego klienta? Poznaj nowoczesne trendy w marketingu, które spowodują, że nie tylko wzmocnisz swoją pozycję na rynku, lecz także zbudujesz silne relacje z klientami i ich rodzicami.

1. Nawiązuj relacje z Influencerami

Influencerzy to nowoczesny sposób na wykorzystanie tradycyjnych rekomendacji. Influencer jest to znana, wpływowa osoba z branży (lub niekoniecznie), która oddziałuje na swoich odbiorców i może łatwo zarekomendować i przekonać ich do zakupu Twojego kursu językowego.Trendy  wskazują, że obecnie najpopularniejsza jest współpraca z Internetowymi Influencerami. Eksperci social mediów, popularni YouTuberzy, blogerzy czy po prostu znane osoby z branży, to współczesne topowe gwiazdy. To oni generują angażujące treści, milionowe zasięgi i tysiące komentarzy. Nie musisz skupiać się na tych najbardziej znanych, warto rozpocząć współpracę z mniejszymi, którzy mają bezpośredni wpływ na Twoją grupę docelową.

Szkoły językowe mogą pokusić się o rekomendację kursu językowego, współpracę polegającą na testowaniu usług/produktu, zaprezentowaniu jego funkcji, wystawieniu opinii na temat szkolenia albo promocji wydarzenia  poprzez dokumentowanie procesu przygotowań, a później relację z eventu.

2. Korzystaj z technologii wideo

Musisz zdać sobie sprawę, że dzisiejszy konsument oczekuje więcej niż zwyczajne połączenie tekstu i obrazu. Duża ilość kanałów społecznościowych i milion publikowanych tam treści sprawia, że trudno jest mu skupić uwagę na konkretnym zagadnieniu. Wideo marketing od kilku lat przybiera na popularności, o czym może świadczyć fakt, że w 2019 roku treści wideo mają generować aż 80 procent całego ruchu w Internecie.

 Filmy wideo, w zależności od tego co prezentujemy, mogą znacząco wpłynąć na nasz lejek sprzedażowy. Badania dowodzą, że najbardziej skutecznymi formami sprzedażowymi są:

  • referencje klientów w formie wideo,
  • demonstracja produktu,
  • samouczki, wideo wyjaśniające,
  • wywiady ze znanymi osobami,
  • studia przypadków,
  • wideo blogi na żywo,
  • filmy z wydarzeń.

Treści wideo przede wszystkim wzbudzają zaufanie, dzięki temu, że pokazujesz swoją szkołę od „kuchni”. Możesz przedstawić się w możliwie najlepszym świetle, wymyślić pewną historię i tym samym pozytywnie wpłynąć na odbiór Twojej szkoły. Wideo może zaprezentować Cię z zupełnie innej strony, pokazać zalety szkoły i jej pracowników.

3. Komunikuj się z kursantami i ich rodzicami mobilnie

Jeśli chcesz być na bieżąco, musisz w tym roku zwrócić uwagę na komunikację za pomocą urządzeń mobilnych. Współczesny klient preferuje beztroski zakup i skuteczne rozwiązanie problemu, w odpowiednim dla niego czasie. To wszystko zdecydowanie ułatwiają mu technologie mobilne. Świetnym rozwiązaniem jest chat na żywo, dzięki któremu możesz w czasie rzeczywistym rozmawiać z klientami odwiedzającymi Twoją stronę internetową. Responsywne narzędzie pozwala odpowiadać na pytania potencjalnych słuchaczy na telefonie lub tablecie.

Co robisz, gdy lektor odwołuje zajęcia lub zastępuje je lekcją online?

Dzwonisz do wszystkich kursantów, by ich o tym poinformować, czy piszesz e-maile?

Możesz skorzystać z łatwiejszego sposobu, czyli masowej wysyłki SMS.  Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów komunikacji ze względu na fakt, że 98% wiadomości tekstowych jest czytana.

Jeżeli korzystasz z Platformy LangLion, masz możliwość komunikowania się z kursantami za pomocą wiadomości SMS bezpośrednio z systemu. Pamiętaj, że możesz nie tylko informować słuchaczy o kryzysowych sytuacjach, lecz także powiadamiać ich o zaległych płatnościach lub promować najnowszą ofertę kursów.

4. Selekcjonuj informacje

Kolejny trend, obok którego nie możesz przejść obojętnie, to personalizacja. Pierwszym krokiem jest podzielenie swoich potencjalnych kursantów na kategorie – inaczej – dokonanie segmentacji swojego biznesu. Oczywiście trudniej jest, gdy Twoja szkoła językowa oferuje jednocześnie kursy dla różnych grup odbiorców: dzieci, młodzieży, dorosłych i firm. Dlatego ważne jest, by poświęcić trochę czasu i dokładnie określić każdą z nich.

Pomocne w tym wypadku będzie zdefiniowanie person, czyli wymyślonych postaci naszych klientów, do których dostosowujemy swoją ofertę. Odzwierciedlają one modelowego klienta razem z jego potrzebami, obawami, motywacjami, celami czy preferencjami zakupowymi.

Stworzenie person jest nie tylko przydatne jeżeli prowadzisz strategię content marketingową, np. bloga firmowego lub tworzysz materiały edukacyjne, lecz także wysyłając mailingi sprzedażowe lub rozmawiając z kursantami w mediach społecznościowych. Dzięki personalizacji, możesz opracować dokładną i spersonalizowaną strategię komunikacji ze swoimi odbiorcami.

5. Pobudzaj samodzielność

Jednym z najbardziej popularnych trendów w edukacji jest metoda Flipped classroom (lub flipped learning), dzięki której nauczyciel poprawia swój warsztat pracy, a uczeń otrzymuje nieporównywalne wsparcie. O co chodzi? W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu nauczania, idea odwróconej klasy zakłada, że uczniowie uczą się do zajęć już w domu, przed lekcją, natomiast w klasie nauczyciel wyjaśnia niejasne kwestie i odbywają się praktyczne ćwiczenia. Materiały z zajęć możesz łatwo zamieszczać w e-dzienniku lub przesyłać do uczniów e-mailem.

Lekcja to czas na integrację i aktywizację uczniów, na wykorzystanie nowoczesnych zasobów i dzięki temu kształtowanie w słuchaczach nowych kompetencji. Zgodnie z zasadą odwrócenia ról, to uczniowie są w centrum uwagi, a nauczyciel ma za zadanie wspierać i zaspokajać ich potrzeby.

 

Możesz mieć wrażenie, że trendy te przewijają się w działaniach marketingowych już od dawna. Masz rację, niektóre z nich pojawiły się już kilka dobrych lat temu, jednak to właśnie w 2018 roku przybierają na sile. Mam dobrą wiadomość, nie musisz stosować ich wszystkich. Twoim głównym celem jest budowanie silnych relacji, szybkość w komunikacji i pozytywne doświadczenie każdego klienta.

JAK TO ZROBIĆ W SZKOLE JĘZYKOWEJ? [materiały praktyczne do pobrania]

 

Odwiedź bloga LangLion dla szkół językowych http://blog.langlion.com/pl/ lub dowiedz się więcej o LangLion na stronie www: https://langlion.com/pl/.