Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




Rodzinna szkoła językowa – historia sukcesu Krystyny i Marcina z Unilingua Konin.

BLOG

Rozmawiamy z Marcinem Jakubowiczem, który od wielu lat pracuje w branży edukacji językowej. 

Szkoła Języków Obcych Unilingua jest nową szkołą na mapie Konina i jak sami mówimy jest to szkoła rodzinna, ponieważ prowadzimy ją wraz z żoną. Unilingua mieści się w centrum dynamicznie rozwijającego się osiedla. Dzięki takiej lokalizacji nasi uczniowie mają zaledwie kilka kroków do naszej szkoły, nie tracąc czasu na dojazdy.

Szkoła powstała we wrześniu 2017 roku. Ofertę językową kierujemy do  dzieci w wieku od 3 lat oraz młodzieży i osób dorosłych.

Czym zajmowałeś się przed szkołą językową?

Zanim zdecydowaliśmy się założyć szkołę językową pracowałem jako przedstawiciel handlowy w dużym wydawnictwie oraz prowadziłem kursy Business English w firmach i koordynowałem projekt unijny z zakresu szkoleń językowych. Natomiast Krysia pracowała i nadal pracuje w szkole państwowej.

Dlaczego wybrali Państwo podręcznik OUR WORLD?

Zakładając szkołę językową od samego początku wiedzieliśmy, że chcemy oprzeć nasze zajęcia na wartościowych materiałach a przede wszystkim nie chcieliśmy powielać materiału, jaki dzieci mają w szkole państwowej. Zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z National Geographic Learning i tu naturalnym wyborem okazał się być podręcznik Our World. Jest to podręcznik, którego uczniowie nie znają oraz materiał zawarty w nim jest trudniejszy niż to z czym dzieci mają do czynienia w szkole państwowej.

Naszym zdaniem nauka w szkole prywatnej powinna się wiązać z tym, że materiał jest delikatnie trudniejszy niż w szkole państwowej tym bardziej, że uczymy nie do egzaminów ale do życia i realnej komunikacji.

Ponadto chcieliśmy ucząc języka angielskiego jednocześnie przemycać jeszcze informacje o świecie, jako że sami jesteśmy entuzjastami podróży i uwielbiamy poznawać nowe kraje.

Czy możesz wymienić kilka rzeczy, które szczególnie podobają się uczniom?

Na szczególną uwagę w podręczniku zasługują fotografie. Czasami zdarza się, że trudno jest oderwać dzieci od przeglądania kolejnych rozdziałów, ponieważ tak są pochłonięte oglądaniem kolejnych zdjęć. Uczniowie lubią również piosenki, zwłaszcza te, które łatwo i szybko wpadają w ucho, dzięki czemu łatwiej jest im zapamiętać jakieś wyrażenie lub słownictwo. Jednym z takich hitów jest piosenka z Our World 1 „My body”, która jest idealna do pokazywania kolejnych słów. Dzięki tej piosence uczniowie mogą trochę poruszać się w trakcie zajęć językowych.

Ćwiczeniami, które są uwielbiane przez wszystkich uczniów są również ćwiczenia z naklejkami i te, gdzie trzeba coś wycinać. Dzięki temu uczniowie łatwo wchodzą w sytuację komunikacyjną, do której wykorzystujemy naklejki i wycięte obrazki.

Seria Welcome to Our World i Our World stała się dla nas inspiracją do zorganizowania konkursu plastyczno-językowego „Welcome to My World”. Zadaniem dzieci jest stworzenie pracy plastycznej przedstawiającej ich świat, rodzinę, zainteresowania z napisami po angielsku. W tym roku ogłosiliśmy drugą edycję tego konkursu. Nagrodą główną jest prenumerata magazynu National Geograhic Odkrywca.

Co mówią Rodzice uczniów o podręczniku, z którego uczy się ich dziecko?

Rodziców, którzy zapisują dzieci do nas na zajęcia uprzedzamy, że materiały, z których korzystamy są wymagające i nie powielają materiału szkolnego 1:1. Rodzice są tego w pełni świadomi. Spotykamy się z ich strony z pozytywnymi reakcjami. Pierwsze na co zwracają uwagę to szata graficzna. Są zachwyceni zdjęciami i papierem na jakim został wydany podręcznik.

Następnie w trakcie trwania kursu zauważają postępy jakie czyni ich dziecko w nauce angielskiego.

Co mówią lektorzy, którzy uczą z tego kursu?

Lektorzy podkreślają walor edukacyjny zawartych w podręczniku materiałów. Podczas nauki języka angielskiego przemycona zostaje wiedza o otaczającym nas świecie.

Lektorzy, którzy mają za sobą doświadczenie pracy w szkole państwowej zwracają uwagę na poziom trudności podręcznika. Dość szybko wprowadzone zostaje czytanie globalne. Pojawia się zarzut, że dzieci w tym wieku dopiero zaczynają uczyć się liter w języku ojczystym a w podręczniku Our World muszą czytać. Prawdą jest jednak to, że nasi uczniowie lepiej znają alfabet po angielsku niż po polsku. Lubią śpiewać piosenkę a także  mówić litery na wyrywki. Wszytko zależy od sposobu prezentacji danego zagadnienia. Po zapoznaniu się z alfabetem dość płynnie przechodzą do nauki czytania wyrazów po angielsku.

Komponentem, który chwalą sobie lektorzy, jest zestaw pięknych kart obrazkowych. Zamiast rysunków mamy prawdziwe zdjęcia, gdzie słowa pokazane są w kontekście.

Nauczyciele chwalą również pomoce interaktywne zarówno te dla nauczyciela (dodatkowe materiały, dostęp do flashcards na stronie) , jak i dla ucznia (gry oraz aplikację na telefon i tablet)..

Jeśli ktoś się jeszcze waha – co mogłoby go przekonać do wyboru podręcznika Our World?

Myślę, że nauczyciele to kreatywne osoby a podręcznik Our World daje duże pole do popisu w tym zakresie. Wybierając podręcznik Our World pokazujemy dzieciom, że to co jest trochę trudniejsze niekoniecznie musi być niewykonalne. Jeśli ktoś chce iść do przodu a nie stać w miejscu to zdecydowanie powinien wybrać  podręcznik Our Word.

Odwiedźcie profil szkoły Unilingua na Facebook’u – https://www.facebook.com/unilinguakonin/