Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




Zanim stopnieje czyli lekcja o śniegu! The Snow Guardian.

BLOG

Witajcie w Nowym Roku 2019!

Na dobry początek mamy dla Was scenariusz lekcji o śniegu, autorstwa Margot Turzyński. Do wykorzystania z nastoletnimi uczniami lub grupą dorosłych. 

Podzielcie się lekcją ze znajomymi. Podeślijcie im linka – to prawie taki sam efekt, jakby rzucić w nich śnieżką 🙂 

Lekcja: The Snow Guardian

Poziom: B1- C1

Materiał można rozłożyć na co najmniej dwie 45-minutowe lekcje albo minimum jedne 1,5-godzinne zajęcia.

PRZYGOTOWANIE: Wydrukować poniższy plan zajęć oraz zdjęcie bohatera zajęć. Otworzyć trzy linki: wideo, Quizlet oraz prezentację ze strony Prezi.

 

PLAN LEKCJI

LISTENING

  1. Lekcję rozpoczynamy od pokazania zdjęcia bohatera video. Pytamy uczniów, czy mają pomysł, kim może być ta osoba, jak żyje itd.

Billy Barr

  1. Przed obejrzeniem wideo pozwalamy uczniom oswoić się z najtrudniejszym słownictwem. Przykładowo: wypisujemy słówka na tablicy, a uczniowie sami znajdują ich znaczenie. Następnie tworzymy z uczniami papierowe fiszki, które wykorzystujemy je do ćwiczeń z mówienia – np. uczniowie układają ze słówkami własne zdania, grają w gry memory itd.
  1. Doskonale przygotowani uczniowie oglądają wideo o mężczyźnie, który mieszka sam w lesie od 40 lat. Możemy wręczyć uczniom pytania jeszcze przed obejrzeniem materiału lub zadać je po wyświetleniu filmiku.

 

SŁÓWKA: meticulous records, weasel, roam around, shack, reverse, butt , curiosity, dust

LINK DO WIDEO:

He Spent 40 Years Alone in the Woods, and Now Scientists Love Him

He Spent 40 Years Alone in the Woods, and Now Scientists Love Him – YOUTUBE

PYTANIA DO WIDEO:

What does he collect?                                How does he get his supplies?

What are his activities?

What are his conclusions?

 

SPEAKING

 Dyskutujemy z uczniami na temat obejrzanego filmu:

What do you think about his lifestyle?

Where would you like to live?

Do you think he is happy?

How do you interpret his words: Adapt to climate change? Do you agree with these words?

How do you think he generates his income?

 

VOCABULARY

 Zapoznajemy uczniów za pomocą prezentacji w Prezi ze słownictwem związanym z ZIMĄ w odniesieniu do omówionego filmiku.

https://prezi.com/nwqzlzwd5v56/copy-of-blizzard/

Po prezentacji omawiamy z uczniami słownictwo na Quizlecie za pomocą fiszek czy ćwiczenia z dopasowaniami.

https://quizlet.com/345542348/winter-flash-cards/?new

Jako powtórkę zadajemy uczniom pracę domową: handout ze zdaniami do uzupełnienia oraz opowiadanie do napisania z wykorzystaniem jak największej liczby słówek zimowych.

Handout dla uczniów znajdziesz tutaj: http://bit.ly/SnowHandout

 

ODPOWIEDZI DO ĆWICZENIA W PREZI:

  1. snowstorm
  2. blizzard
  3. driving ban/ salt and sand/ plough
  4. glacier/ crampons/ ice axe
  5. snow sprinkle/ blanket
  6. icicle
  7. frost/ ice/ ice scraper
  8. skating
  9. peak or summit
  10. snowball’s chance in hell
  11. ice floe
  12. black ice/ sleet
  13. put the project on ice
  14. cold feet
  15. gave me the cold shoulder
  16. left me out
  17. iceberg

 

Margot Turzyński

Uczy angielskiego od ponad 7 lat nad pięknym polskim morzem. Prowadzi własną szkołę językową w Gdańsku i obozy językowe dla dzieci.
​Margot uczy dzieci, młodzież i dorosłych.  Podczas zajęć wykorzystuje mnóstwo kreatywnych pomysłów. Ubóstwia wykorzystywanie gier planszowych podczas zajęć. 
​Swoją pasją do nauczania zaraża innych nauczycieli.
Pomysłami dzieli się podczas szkoleń oraz na blogu.
​Prywatnie ogromna pasjonatka podróży, w szczególności do Stanów Zjednoczonych, zakochana w polskim morzu i Kaszubach.

https://www.facebook.com/pg/mmszkoleniadlanauczycieli/

http://www.margotschool.com/