Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




Odcinek 1 – Ten kurs marketingu szkoły językowej jest dla Ciebie.

BLOG

Kiedy pojawiam się na konferencjach czy szkoleniach, często wspominam, że współpracuję z marką National Geographic Learning. Zazwyczaj sami organizatorzy anonsują to w materiałach informacyjnych. Nic dziwnego. Silna marka partnera wzmacnia wizerunek. Zwłaszcza gdy – jak w tym przypadku – reprezentuje uniwersalne wartości edukacyjne. Z tą marką współpracuję już od jakiegoś czasu. Wspólnie zrealizowaliśmy projekt dla Studiów Nauczania Języków Obcych na wielu polskich uczeniach. Kiedy więc zwrócono się do mnie z propozycją kolejnego projektu, od razu powiedziałem „tak”. Zwłaszcza że i tym razem branża była mi bardzo bliska.

Od ponad 16 lat pomagam firmom szlifować komunikację, w tym głównie komunikację marketingową. Bazuję przy tym na teorii sprawdzanej w praktyce i mechanizmach psychologii poznawczej i społecznej. Jednak moją pierwszą pracą było nauczanie języka angielskiego w klasach 1–3 w małej prywatnej szkole języków obcych w Gdyni. To był początek lat dziewięćdziesiątych, miałem 16 lat. Wtedy każda osoba z dobrą znajomością angielskiego, udokumentowaną certyfikatem takim jak FCE czy TOEFL, była na wagę złota. Od tamtej pory wiele się zmieniło. Nie uczę już języka angielskiego, ale zawsze z przyjemnością wracam do tamtych zadań. Lubiłem uczyć i nadal to lubię. Tym razem jednak nauczanie języków obcych zostawiam doskonałym lektorom, metodykom i właścicielom szkół językowych. Chcę im jednak pomóc. I chyba nawet wiem jak.

Wspólnie z National Geographic Learning przygotowaliśmy dla właścicieli, menedżerów i lektorów szkół językowych kurs z materiałami, które mają pomóc w lepszym zarządzaniu marketingowym firmą. Dlaczego akurat marketing? Po pierwsze dlatego, że to temat, który zgłębiam od lat w praktyce. Po drugie dlatego, że właśnie marketing to obszar, który dla wielu szkół ciągle jest i będzie wyzwaniem. Skąd to wiemy? Do naszego projektu zabraliśmy się metodycznie. Najpierw badanie, analiza, a potem przygotowanie narzędzi. Przez kilka miesięcy rozmawialiśmy, analizowaliśmy, sprawdzaliśmy. Ostatecznie postanowiliśmy, że poza samym marketingiem stworzymy również materiały, które wzmacniają takie obszary jak:

  • motywacja zespołu i motywacja własna,
  • zarządzanie czasem i produktywność,
  • zarządzanie stresem.

 

Te dodatkowe materiały powstały po przeprowadzeniu wywiadów pogłębionych.

Okazało się, że zarządzający i właściciele szkół językowych najczęściej muszą trzymać w ryzach całą biznesową rzeczywistość. Często samodzielnie lub z niewielkim tylko wsparciem. Dlatego my postanowiliśmy stać się takim właśnie dodatkowym wsparciem.

Kurs został przygotowany tak, by co tydzień można było sięgać do nowych chronologicznych materiałów. W pierwszej kolejności przeprowadzimy Cię przez tworzenie i porządkowanie strategii marketingu w małej firmie. Nie bój się słowa strategia! Całość przygotowałem tak, by można było szybko wdrażać zmiany i drobnymi krokami wzmacniać pozycję swojej szkoły. Zwłaszcza że już sama marka National Geographic Learning może stać się dużym wizerunkowym wzmocnieniem. Po kolei dowiesz się więc:

  • czym jest marketing i dlaczego warto go w Twojej szkole wzmocnić,
  • jak tworzyć dobrą propozycję wartości,
  • jak badać grupę docelową i tworzyć mocną lokalną markę,
  • jak tworzyć spójną komunikację i dobierać narzędzia.

 

Nauczysz się też:

  • jak wykorzystywać nie tylko tradycyjne narzędzia marketingowe, ale także te nowe,
  • jak spożytkować synergię silnej marki zewnętrznej z Twoją marką w komunikowaniu wartości i korzyści,
  • jakie są skuteczne metody pozyskiwania nowych klientów.

Pracując nad tym kursem, sam wiele się nauczyłem. Poznałem wielu wspaniałych ludzi. Takich jak Ty. Wiem, że prowadzenie szkoły nie jest łatwe. Mam nadzieję, że z wiedzą przygotowaną przeze mnie i NGL będzie Ci po prostu prościej robić to, co kochasz.

Tymczasem zapraszam Cię do pobrania materiału z precyzyjnym planem pracy, w którym będzie można odznaczać to, co już omówiliśmy. Zupełnie jak w szkole!