Jak przygotować studentów do świata, który zmienia się szybciej niż programy nauczania?
Sprawdzamy, jak naprawdę wygląda dydaktyka akademicka w dobie AI i szybkich zmian świata pracy. Podczas konferencji Future-Ready Student skupimy się na tym, jak uczelnie mogą przygotować studentów do rzeczywistości, w której Future Skills są równie ważne jak wiedza.
Wraz z ekspertami z różnych uczelni przyjrzymy się współczesnemu studentowi, jego motywacjom i wyzwaniom w nauce języków obcych. Zastanowimy się także, jakie umiejętności powinni rozwijać wykładowcy, by skutecznie wspierać edukację gotową na przyszłość.
Bezpłatna konferencja online dla wykładowców języków obcych
Z okazji premiery nowej edycji kursu Keynote Second Edition zaprosiliśmy ekspertów-praktyków z uczelni wyższych do wspólnego przyjrzenia się pokoleniu współczesnych studentów – ich potrzebom, motywacjom i wyzwaniom w nauce języków obcych.
Podczas konferencji Future-Ready Student porozmawiamy o tym, jak przygotować młodych ludzi do świata, który zmienia się szybciej niż programy nauczania, oraz jak wspierać ich w rozwijaniu Future Skills – kompetencji niezbędnych do skutecznego działania i uczenia się w realiach nieustannej zmiany.
Zatrzymamy się również przy roli wykładowcy i kompetencjach, które pozwalają tworzyć dydaktykę akademicką gotową na przyszłość.
Konferencja online dla wykładowców języków obcych – darmowy udział i certyfikat

Agenda i prelegenci konferencji Future-Ready Student
Konferencja Future-Ready Student to spotkanie ekspertów-praktyków, którzy na co dzień pracują ze studentami i kształtują przyszłość dydaktyki akademickiej. W swoich wystąpieniach pokażą, jak zmienia się rola języka, wykładowcy i samego studenta w świecie nieustannej transformacji.
Każda prelekcja to inna perspektywa – od wizji uczelni przyszłości, przez portret współczesnego studenta, po praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w nauczaniu i rozwijanie kompetencji przyszłości.
Agenda konferencji
10:00 Joanna Kożuchowska „Hey GPT! Wygeneruj obraz studenta i nauczyciela uczelni przyszłości”
11:00 Marcin Możdżonek „Academicum, czyli studenta opisanie”
12:00 Paulina Dolęga „Nie chce mi się…” – jak motywować pokolenie Z?”
13:00 Paulina Dalka-Kubaczyk „Świadome uczenie (się) z AI: NotebookLM w dydaktyce języków obcych”
14:00 Ola Marchwian „Jest popyt — stwórzmy podaż! Jak uczyć kompetencji przyszłości, zanim nadejdzie przyszłość”
Poznaj prelegentów
Joanna kożuchowska | „Hey gpt! wygeneruj obraz studenta i nauczyciela przyszłości”

W szybko zmieniającym się świecie, w którym sztuczna inteligencja, globalizacja i różnorodność pokoleniowa kształtują sposób uczenia się i pracy, rola nauczyciela języków uleg(ł)a redefinicji. Przyjrzymy się zatem, jak wygląda współczesny dialog międzypokoleniowy na zajęciach językowych, jak przygotować studentów do nieznanej jeszcze przyszłości zawodowej oraz jakie wnioski i implikacje płyną z tych zmian dla codziennej praktyki nauczyciela języków. Zastanowimy się też, jak dostosować materiały i metody do potrzeb pokolenia Z i kolejnych, i jak traktować AI, by wspierać, a nie zastępować, rolę lektora.
O prelegentce
Anglistka i tłumaczka z wykształcenia, lektorka języka angielskiego z pasji. Na co dzień kieruje zespołem anglistów w Politechnice Warszawskiej, gdzie stara się inspirować studentów i współpracowników do otwartości na różnorodność, wielojęzyczność i kulturę dialogu. Wierzy, że kluczem do skutecznego nauczania w zmieniającym się świecie jest ciągły rozwój, elastyczność i podążanie za studentem – z ciekawością, a nie obawą przed zmianą.
Marcin Możdżonek | Academicum, czyli studenta opisanie

W którym autor pochyla się nad gatunkiem znanym z późnych pobudek, nagłych olśnień i zaskakująco głębokich refleksji tuż przed sesją. Przyjrzy się jego rytmom dobowym, nawykom poznawczym i wyjątkowej zdolności do odkładania wszystkiego „na jutro” – niekiedy w sposób niemal twórczy. Przedstawione zostaną obserwacje z życia studenckiego – między odpowiedzialnością a prokrastynacją – oraz przykłady, jak sztuczna inteligencja może wspierać tę niejednoznaczną istotę w samodoskonaleniu, planowaniu i uczeniu się z większą samoświadomością.
O prelegencie
Od ponad dekady udowadniam na UW, że lingwistyka stosowana i glottodydaktyka mogą wciągać bardziej niż najlepszy serial kryminalny. Jako metodyk w Ach i Och wymyślam ćwiczenia, które tylko najodważniejsi nauczyciele próbują wprowadzić w życie. Interesują mnie translatoryka, metafrastyka oraz glottodydaktyka w różnych wydaniach. Półprywatnie testuję, jak bardzo SI potrafi popsuć lub uratować lekcje języka. Po godzinach podróżuję, jeżdżę na motocyklu, gram w Wiedźmina, czytam fantasy, i robię zdjęcia wszystkiemu, co się nie rusza — a czasem temu, co się rusza zbyt szybko.
Paulina Dolęga| Nie chce mi się… Jak motywować pokolenie Z?
Ta sesja odpowiada na zmieniające się potrzeby edukacyjne Pokolenia Z, czerpiąc z najnowszych odkryć neuronauki i psychologii edukacyjnej. Przyjrzymy się temu, jak młodzi ludzie uczą się, co wpływa na ich motywację i dlaczego tradycyjne sposoby nauczania coraz częściej zawodzą.
W oparciu o wyniki badań i doświadczenia z sali lekcyjnej pokażę praktyczne, możliwe do wdrożenia od zaraz strategie, które pomagają budować motywację wewnętrzną, utrzymać uwagę uczniów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby poznawcze oraz emocjonalne.
Uczestnicy poznają kluczowe cechy Pokolenia Z wpływające na sposób uczenia się, reagowania na feedback i angażowania się w zadania. Dowiedzą się także, jak wykorzystać mikro-nauczanie, ruch, emocje i elementy neuroedukacji, by „nie chce mi się” zamienić w „to ma sens!”
O prelegentce
Od 2012 zaraża pasją do języka angielskiego, najchętniej nastolatków i młodych dorosłych. Trenerka nauczycieli i prelegentka konferencji metodycznych, współpracuje m.in. z Edunation, IATEFL, PASE, DoS ELTea, M&M Szkolenia i NGL. Właścicielka marki “Dolanguage Paulina Dolęga” oraz witryny paulinadolega.com, tworzy autorskie, piękne i praktyczne materiały dydaktyczne. Nauczycielka akademicka na Politechnice Świętokrzyskiej i wykładowczyni na Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Najczęściej mówi o skutecznym powtarzaniu i utrwalaniu materiału, kreatywnych sposobach na skupienie i zaangażowanie oraz prostych aktywnościach bez przygotowania. W codziennych przygodach towarzyszy jej ukochany kot Puszik.
Paulina Dalka-Kubaczyk | Świadome uczenie (się) z AI: NotebookLM w dydaktyce języków obcych

O prelegentce:
Nauczyciel akademicki Wojskowej Akademii Technicznej, trenerka nauczycieli i współautorka książek z serii Battleplan. W swojej pracy łączy dydaktykę językową z nowoczesnymi technologiami, pokazując, jak sztuczna inteligencja może wspierać proces uczenia się i nauczania. Współautorka projektu AI-Ready University by CampusAI, promującego świadome, twórcze i odpowiedzialne wykorzystanie AI w edukacji akademickiej.
Ola Marchwian | Jest popyt — stwórzmy podaż! Jak uczyć kompetencji przyszłości, zanim nadejdzie przyszłość

Świat zmienia się szybciej niż sylabusy, a uczelnie coraz częściej stają przed pytaniem: jak przygotować studentów do zawodów, które jeszcze nie istnieją?
Podczas wystąpienia przyjrzymy się koncepcji Future-Ready Skills w praktyce – nie w teorii, lecz w kontekście codziennych zajęć ze studentami. Zobaczymy, jak język może stać się narzędziem rozwijania umiejętności, które pozwalają funkcjonować w świecie niepewności, współpracy i nowych technologii.
Na przykładach z nowego Keynote 2nd edition Ola pokaże, jak wpleść te kompetencje w proces uczenia – od planowania lekcji po interakcję ze studentami – tak, by edukacja akademicka naprawdę przygotowywała do przyszłości.
O prelegentce:
Metodyk, trenerka nauczycieli, tłumaczka i wykładowczyni akademicka. Od lat współpracuje z National Geographic Learning Polska, tworząc szkolenia, materiały dydaktyczne i programy edukacyjne wspierające nauczycieli w rozwijaniu kompetencji przyszłości. Autorka warsztatów, które łączą język, emocje i refleksję nad rolą nauczyciela w zmieniającym się świecie. W swojej pracy stawia na połączenie nauki z praktyką i na edukację, która pomaga „uczyć się świata, ucząc języka”.

Dlaczego warto wziąć udział w konferencji Future-Ready Student
Konferencja Future-Ready Student to nie tylko inspiracja, ale przede wszystkim praktyczne wsparcie dla wykładowców, którzy chcą rozwijać dydaktykę językową w duchu kompetencji przyszłości. Każde wystąpienie to konkretne pomysły, narzędzia i refleksje, które możesz wykorzystać już na swoich zajęciach.
- Zrozumiesz lepiej współczesnych studentów – ich potrzeby, motywacje i styl uczenia się.
- Poznasz praktyczne sposoby rozwijania Future Skills w kontekście nauczania języków obcych.
- Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystywać AI w dydaktyce, zachowując balans między technologią a relacją.
- Zainspirujesz się doświadczeniami ekspertów akademickich, którzy łączą metodykę z rzeczywistością uczelni.
- Otrzymasz certyfikat uczestnictwa, potwierdzający Twoje zaangażowanie w rozwój zawodowy.
- Dołączysz do społeczności wykładowców, którzy tworzą nową jakość w nauczaniu języków obcych.
Dołącz do wydarzenia, które łączy inspirację z praktyką!
Konferencja jest bezpłatna i otwarta dla wszystkich lektorów oraz wykładowców akademickich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje i uczyć w zgodzie z potrzebami współczesnego świata.
To spotkanie stworzone dla tych, którzy nie boją się zmian i chcą inspirować swoich studentów do myślenia o przyszłości już dziś.
Organizator konferencji Future-Ready Student
Organizatorem konferencji jest National Geographic Learning Polska – zespół ekspertów wspierających nauczycieli i wykładowców w rozwijaniu nowoczesnej dydaktyki językowej.

