Podstawą każdej szkoły są ludzie, a podstawą każdej dobrej lekcji jest… plan! W tym roku przeszliśmy sami siebie i to, co chcemy Wam zaproponować podczas ścieżki metodycznej na konferencji Proud to Teach: a journey we take together, wymyka się sztywnym ramom.
Wzięliśmy dobry pomysł, wzmocniliśmy go świetnymi ludźmi, dodaliśmy elementy spajające wszystko w całość i… wyszła nam prawdziwa rozwojowa perełka, będąca czymś więcej niż po prostu pięcioma prelekcjami konferencyjnymi!
Nasza meto misja
Od początku istnienia #TeamNGL chcemy dostarczać Wam możliwie najlepszych i najlepiej dopasowanych do Waszych potrzeb rozwiązań edukacyjnych. Oferujemy więc nie tylko świetne podręczniki, ale także pokazujemy, w jaki sposób z nimi pracować, tak by Wasi uczniowie zdobywali językowe szczyty.
Konferencja Proud to Teach to dla nas okazja, by zrobić coś, czego jeszcze nie było i dać Wam kompleksowy przewodnik po nowoczesnym nauczaniu języków. Jak?
Metodyczna podróż przez lekcję
Nasz pomysł był prosty: weźmy typową lekcję, wyodrębnijmy z niej kluczowe elementy, a następnie poprośmy ekspertów w nauczaniu, by dodali do nich metodyczne smaczki i nowe idee.
Efekt: pięć doskonałych prelekcji, które pozwolą Wam wznieść zajęcia na wyższy poziom dzięki całościowemu spojrzeniu na projektowanie lekcji. Bierzesz więc to, czego Ci potrzeba — całej idei lub jednego pomysłu — i wdrażasz od kolejnych zajęć.
Jak wznieść lekcję na wyższy poziom?
Zacznijmy od rozgrzewki językowej.
Uczniowie wchodzą do sali, chwilę rozmawiacie, zadajesz im kilka rozgrzewkowych pytań i… no właśnie! I co dalej? A gdyby rozgrzewka mogła pełnić, poza językową, także funkcję relacyjną, budującą zdrową więź pomiędzy uczniem a lektorem? Material Girls, czyli Paulina Dalka-Kubaczyk i Jola Lesiak podpowiedzą Wam, jak to zrobić i jakich narzędzi użyć, by rozpoczęcie lekcji było czymś więcej niż 'small talkiem’.
Umysły rozgrzane, języki w gotowości, relacje zadbane, czas na… wprowadzenie nowego materiału!
Jasne, można otworzyć podręcznik i skorzystać z podpowiedzi w Książce Nauczyciela, albo… można dać się porwać Paulinie Boruc-Bartkiewicz i jej podróży śladami słów, która jest niebanalna i wypełniona językowymi przygodami. Paulina pokaże, jak zamienić proste wprowadzanie tematu w angażujący i budujący wiedzę i doświadczenia uczniów proces, który na zawsze zmieni Wasze zajęcia!
Przejdźmy więc do głównej części lekcji.
Czas na ćwiczenia komunikacyjne i gramatyczne, które mają za zadanie wdrożyć w praktykę to, co uczniowie dotąd poznali głównie teoretycznie lub reaktywnie. Wsparciem Waszych lekcji w tych obszarach zajmą się aż dwie ekspertki!
Monika Hołodowska-Unaldi na tapet weźmie gramatykę i udowodni, że da się jej uczyć w sposób przyjazny mózgowi. Tak, nasze mózgi kochają gramatykę, a przy wykorzystaniu wskazówek i praktycznych pomysłów Moniki, Twoi uczniowie to dostrzegą i… polubią! Bliżej przyjrzymy się także kwestii aktywności komunikacyjnych wśród najmłodszych. Zwykłe dialogi i nudne 'drille’ zamienimy na ekscytujące ćwiczenia z wykorzystaniem dramy!
Ania Musielak ma dla was kolejny wyjątkowy smaczek – podpowie, jak sprawić, by aktywności komunikacyjne nie tylko uczyły języka, ale także… wspierały rozwój emocjonalny uczniów, tak ważny w dzisiejszym świecie!
Lekcja zbliża się ku końcowi, zostały ostatnie minuty.
Jak optymalnie je wykorzystać, by uczniowie wyszli z klasy z poczuciem, że sporo dziś osiągnęli i faktycznie się czegoś nauczyli? Trzy proste kroki od naszej metodyczki Oli Marchwian dadzą Wam poczucie i pewność, że wszystko to, co zrobiliście przez poprzednie 50 minut zajęć nie pójdzie na marne, a wręcz przeciwnie – pozwoli uczniom złożyć w całość wszystkie puzzle! To zakończenie z przytupem i planem, którego potrzebujesz.
W tym szaleństwie jest plan, czyli 120% normy
Tegoroczna ścieżka metodyczna podczas konferencji Proud to Teach jest wyjątkowa z jeszcze jednego powodu: wysłuchanie wszystkich prelekcji pozwala zakrzywić prawa matematyki. Wydawałoby się, że suma wiedzy, która do Was trafi powinna wynosić 100%, ale… w tym wypadku to aż 120%!
Jeśli przejdziesz z nami całą ścieżkę otrzymasz nie tylko mnóstwo praktycznych pomysłów i inspiracji do wykorzystania na swoich zajęciach, ale także swoiste spojrzenie z góry na projektowanie zajęć, rzut oka na proporcje i wiedzę tajemną z zakresu łączenia tego wszystkiego w absolutnie wyjątkowe 60 minut. To więcej niż po prostu pięć dobrych prelekcji, to 120% normy i unikalny wiedzowy bonus.
Metodyczna ścieżka Konferencji Proud to Teach: a journey we take together to absolutny must nie tylko dla pracujących na podręcznikach National Geographic Learning, ale dla każdego, kto chce rozwijać swój metodyczny warsztat, szukać nowych rozwiązań edukacyjnych i uczyć się od najlepszych. Więc skrzyknij znajomych lektorów, zabierz koleżanki i kolegów, by wspólnie odkrywać z nami moc wspólnej podróży po metodycznej ścieżce, gdzie metą jest doskonała lekcja!
POZNAJ NAS OSOBIŚCIE – przyjedź na konferencję PROUD TO TEACH 2024, 6 kwietnia w Uniejowie!
POZNAJ SZCZEGÓŁy
KUP BILET
POBIERZ PREZENT OD #TEAMNGL
e-book z podsumowaniem prelekcji
Proud To Teach 2023
Autorka: Ola Marchwian
Metodyk #teamNGL, autorka bloga i podcastu Metodyka Języka. Prowadzi szkolenia i webinary oraz wspiera właścicieli małych szkół językowych w prowadzeniu biznesu. Fanka uczenia w ruchu i recyklingu materiałów edukacyjnych. Prywatnie mama niesfornego bobasa i właścicielka jeszcze bardziej niesfornego kota. Gdyby mogła, całymi dniami uprawiałaby zimowe sporty.