Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




Metodyczna podróż przez lekcję na konferencji Proud To Teach – ścieżka dla metodyków i lektorów

BLOG

Podstawą każdej szkoły są ludzie, a podstawą każdej dobrej lekcji jest… plan! W tym roku przeszliśmy sami siebie i to, co chcemy Wam zaproponować podczas ścieżki metodycznej na konferencji Proud to Teach: a journey we take together, wymyka się sztywnym ramom.

Wzięliśmy dobry pomysł, wzmocniliśmy go świetnymi ludźmi, dodaliśmy elementy spajające wszystko w całość i… wyszła nam prawdziwa rozwojowa perełka, będąca czymś więcej niż po prostu pięcioma prelekcjami konferencyjnymi!

 

 

 

Nasza meto misja 

Od początku istnienia #TeamNGL chcemy dostarczać Wam możliwie najlepszych i najlepiej dopasowanych do Waszych potrzeb rozwiązań edukacyjnych. Oferujemy więc nie tylko świetne podręczniki, ale także pokazujemy, w jaki sposób z nimi pracować, tak by Wasi uczniowie zdobywali językowe szczyty.

Konferencja Proud to Teach to dla nas okazja, by zrobić coś, czego jeszcze nie było i dać Wam kompleksowy przewodnik po nowoczesnym nauczaniu języków. Jak? 

 

Metodyczna podróż przez lekcję 

Nasz pomysł był prosty: weźmy typową lekcję, wyodrębnijmy z niej kluczowe elementy, a następnie poprośmy ekspertów w nauczaniu, by dodali do nich metodyczne smaczki i nowe idee.

Efekt: pięć doskonałych prelekcji, które pozwolą Wam wznieść zajęcia na wyższy poziom dzięki całościowemu spojrzeniu na projektowanie lekcji. Bierzesz więc to, czego Ci potrzeba — całej idei lub jednego pomysłu — i wdrażasz od kolejnych zajęć. 

 

Jak wznieść lekcję na wyższy poziom? 

Zacznijmy od rozgrzewki językowej.

Uczniowie wchodzą do sali, chwilę rozmawiacie, zadajesz im kilka rozgrzewkowych pytań i… no właśnie! I co dalej? A gdyby rozgrzewka mogła pełnić, poza językową, także funkcję relacyjną, budującą zdrową więź pomiędzy uczniem a lektorem? Material Girls, czyli Paulina Dalka-Kubaczyk i Jola Lesiak podpowiedzą Wam, jak to zrobić i jakich narzędzi użyć, by rozpoczęcie lekcji było czymś więcej niż ‚small talkiem’. 

 

 

 

 

Umysły rozgrzane, języki w gotowości, relacje zadbane, czas na… wprowadzenie nowego materiału!

Jasne, można otworzyć podręcznik i skorzystać z podpowiedzi w Książce Nauczyciela, albo… można dać się porwać Paulinie Boruc-Bartkiewicz i jej podróży śladami słów, która jest niebanalna i wypełniona językowymi przygodami. Paulina pokaże, jak zamienić proste wprowadzanie tematu w angażujący i budujący wiedzę i doświadczenia uczniów proces, który na zawsze zmieni Wasze zajęcia! 

 

 

 

 

 

Przejdźmy więc do głównej części lekcji.

Czas na ćwiczenia komunikacyjne i gramatyczne, które mają za zadanie wdrożyć w praktykę to, co uczniowie dotąd poznali głównie teoretycznie lub reaktywnie. Wsparciem Waszych lekcji w tych obszarach zajmą się aż dwie ekspertki!

Monika Hołodowska-Unaldi na tapet weźmie gramatykę i udowodni, że da się jej uczyć w sposób przyjazny mózgowi. Tak, nasze mózgi kochają gramatykę, a przy wykorzystaniu wskazówek i praktycznych pomysłów Moniki, Twoi uczniowie to dostrzegą i… polubią! Bliżej przyjrzymy się także kwestii aktywności komunikacyjnych wśród najmłodszych. Zwykłe dialogi i nudne ‚drille’ zamienimy na ekscytujące ćwiczenia z wykorzystaniem dramy!

 

 

 

 

Ania Musielak ma dla was kolejny wyjątkowy smaczek – podpowie, jak sprawić, by aktywności komunikacyjne nie tylko uczyły języka, ale także… wspierały rozwój emocjonalny uczniów, tak ważny w dzisiejszym świecie! 

 

 

 

 

 

 

Lekcja zbliża się ku końcowi, zostały ostatnie minuty.

Jak optymalnie je wykorzystać, by uczniowie wyszli z klasy z poczuciem, że sporo dziś osiągnęli i faktycznie się czegoś nauczyli? Trzy proste kroki od naszej metodyczki Oli Marchwian dadzą Wam poczucie i pewność, że wszystko to, co zrobiliście przez poprzednie 50 minut zajęć nie pójdzie na marne, a wręcz przeciwnie – pozwoli uczniom złożyć w całość wszystkie puzzle! To zakończenie z przytupem i planem, którego potrzebujesz. 

 

 

 

 

W tym szaleństwie jest plan, czyli 120% normy 

Tegoroczna ścieżka metodyczna podczas konferencji Proud to Teach jest wyjątkowa z jeszcze jednego powodu: wysłuchanie wszystkich prelekcji pozwala zakrzywić prawa matematyki. Wydawałoby się, że suma wiedzy, która do Was trafi powinna wynosić 100%, ale… w tym wypadku to aż 120%!

Jeśli przejdziesz z nami całą ścieżkę otrzymasz nie tylko mnóstwo praktycznych pomysłów i inspiracji do wykorzystania na swoich zajęciach, ale także swoiste spojrzenie z góry na projektowanie zajęć, rzut oka na proporcje i wiedzę tajemną z zakresu łączenia tego wszystkiego w absolutnie wyjątkowe 60 minut. To więcej niż po prostu pięć dobrych prelekcji, to 120% normy i unikalny wiedzowy bonus.

 

Metodyczna ścieżka Konferencji Proud to Teach: a journey we take together to absolutny must nie tylko dla pracujących na podręcznikach National Geographic Learning, ale dla każdego, kto chce rozwijać swój metodyczny warsztat, szukać nowych rozwiązań edukacyjnych i uczyć się od najlepszych. Więc skrzyknij znajomych lektorów, zabierz koleżanki i kolegów, by wspólnie odkrywać z nami moc wspólnej podróży po metodycznej ścieżce, gdzie metą jest doskonała lekcja!  

 

 

POZNAJ NAS OSOBIŚCIE – przyjedź na konferencję PROUD TO TEACH 2024, 6 kwietnia w Uniejowie!

 

 

 

 

POZNAJ SZCZEGÓŁy

KUP BILET

 

 

POBIERZ PREZENT OD #TEAMNGL

e-book z podsumowaniem prelekcji
Proud To Teach 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

Autorka: Ola Marchwian

Metodyk #teamNGL, autorka bloga i podcastu Metodyka Języka. Prowadzi szkolenia i webinary oraz wspiera właścicieli małych szkół językowych w prowadzeniu biznesu. Fanka uczenia w ruchu i recyklingu materiałów edukacyjnych. Prywatnie mama niesfornego bobasa i właścicielka jeszcze bardziej niesfornego kota. Gdyby mogła, całymi dniami uprawiałaby zimowe sporty.