Branża edukacyjna to jeden z sektorów wymagających ciągłych zmian i elastyczności. Pojawiają się setki nowych szkół, gros placówek nie radzi sobie z ciągłymi wyzwaniami, a pozostałe muszą nieustanne weryfikować swoje podejście, aby wyprzedzać konkurencję.
Networking to przestrzeń do wymiany doświadczeń, wzajemnego wsparcia i czerpania inspiracji – bez postrzegania siebie wyłącznie jako rywali. Takie podejście otwiera drzwi do nieocenionych korzyści.
Właściciele firm edukacyjnych mogą samodzielnie organizować spotkania typu:
· śniadania biznesowe,
· wyjazdy szkoleniowe,
· mastermindy,
· dyskusje w grupach tematycznych.
Mogą też, jak właściciele szkół Proud Users of National Geographic Learning, współtworzyć środowisko wsparcia zawodowego oparte na wspólnych wartościach przy facylitacji partnera biznesowego, dającego platformy wymiany doświadczeń. To wartość dodana do programu Proud Users of NGL i okazja do spotkań w gronie szkół podzielających chęć rozwoju.
W poszukiwaniu podobieństw:
Podstawowe zasady networkingu są uniwersalne: zaufanie, otwartość, dzielenie się doświadczeniami i wzajemne wsparcie. Właściciele szkół językowych dostrzegają wspólne elementy swoich działalności – takie jak potrzeba współpracy z wydawnictwem, niełatwy wybór podręczników dla szkół językowych czy dążenie do doskonalenia metod nauczania. Szukają innowacji oraz wyróżnienia dla swoich szkół.
Networking pozwala czerpać ze spotkań inspiracje, kluczowe dla rozwoju osobistego i rozwoju placówek. Relacje są budowane na zasadach partnerskich, bez obawy o rywalizację, co dodatkowo wzmacnia efektywną współpracę.
Aby ułatwić właścicielom kontakty biznesowe, National Geographic Learning Polska tworzy przestrzeń, w której networking właścicielski może rozkwitać – spotkania w czasie szkoleń, Akademia Proud Users of NGL (przestrzeń wymiany doświadczeń dla właścicieli) oraz moderowane warsztaty networkingowe.
Warsztaty networkingowe:
Pierwsze moderowane warsztaty odbyły się 7 kwietnia w Uniejowie jako brunch z biznesowym twistem. Uczestnicy, pracując metodą World Café, omawiali 4 obszary związane z prowadzeniem działalności:
· Zarządzania zespołem
· Współpracy z konkurencją
· Marketingu treści (Content Marketing)
· Strategicznego rozwoju biznesu (Growth-hacking)
Reportaż przeczytasz w artykule Biznesowy warsztat dla właścicieli szkół językowych – sprawdź, co działo się w Uniejowie.
W tym roku na uczestników Konferencji Proud To Teach: The Power of Three czekają warsztaty podzielone na dwa obszary:
· metodyczny dla lektorów i metodyków,
· strategiczno-biznesowy dla właścicieli szkół i dyrektorów.
Sprawdź agendę i szczegóły konferencji.
Różnice, które łączą:
Mimo wspólnych fundamentów szkoły językowe różnią się podejściem, wielkością, grupą docelową, metodologią czy ofertą kursów językowych. Niektóre z nich skupiają się na współpracy z wydawnictwami, jak National Geographic Learning Polska, w celu dostarczania uczniom nowoczesnych materiałów dydaktycznych. Inne z kolei wolą opierać się na franczyzie. Jeszcze inne szukają inspiracji w międzynarodowych projektach lub działaniach lokalnych.
Różnorodność jest ogromnym atutem – właściciele, spotykając się i rozmawiając otwarcie o swoich wyzwaniach, bolączkach, ale także dzieląc się sukcesami i doświadczeniem, mogą adaptować dobre praktyki innych, pomysły z konferencji i/lub szczególnie ze spotkań networkingowych, dopasowując je do charakterystyki swoich organizacji.
Moderowane spotkania mają cztery przewagi nad spontanicznymi rozmowami w kuluarach oraz niezorganizowanymi formami:
1. Jasno określony cel i struktura ̶ to pomaga uczestnikom skupić się na konkretnych zagadnieniach i osiągnąć zamierzone rezultaty;
2. Profesjonalne prowadzenie i facylitacja ̶ niezależny ekspert zapewnia odpowiedni poziom dyskusji i pracy, kieruje rozmową, odpowiada na pytania i dostarcza dodatkowe informacje;
3. Efektywne wykorzystanie czasu ̶ uczestnicy koncentrują się na temacie warsztatu i nawiązywaniu wartościowych kontaktów przy okazji;
4. Lepsza interakcja ̶ elementy interaktywne, takie jak grupowe dyskusje, ćwiczenia czy sesje Q&A sprzyjają aktywnemu uczestnictwu i lepszej integracji.
Sztuka budowania mostów:
Networking to sztuka budowania mostów, która przekłada się na rozwój placówek edukacyjnych i całego sektora.
Właściciele i dyrektorzy szkół językowych motywują się nawzajem, a współpraca z innymi szkołami, szczególnie Proud Users oraz samym wydawnictwem National Geographic Learning Polska pozwala na wprowadzanie wysokiej jakości standardów nauczania do lokalnych placówek. Regularny udział w wydarzeniach branżowych, takich jak konferencja Proud To Teach oraz wykorzystanie efektywnych technik networkingowych, pozwala budować sieć kontaktów, które będą procentować przez lata.
Networking pomaga przekształcać wyzwania w możliwości. Warto zainwestować czas i energię – dla siebie, swojej szkoły i dobra edukacji jako całości.
Autor: Karolina Kępska, Direct Marketing Manager