Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




NGL Progress Tracker – czym jest i jak z nim pracować?

BLOG

Nieustannie dążymy do tego, aby Twoja przygoda z podręcznikami National Geographic Learning była czymś więcej niż tylko korzystaniem z doskonałych podręczników.
Tym razem przygotowaliśmy coś wyjątkowego — narzędzie, które jednocześnie będzie doskonałym wskaźnikiem postępów dla uczniów i rodziców, a także skutecznym motywatorem oraz unikatowym systemem wsparcia uczniów w ich językowej podróży. Jak to osiągnęliśmy?

 

 

 

 

Więcej niż broszura 

Na pierwszy rzut oka “My progress tracker” to nic wielkiego. Ot, broszurka złożona z kartki A4. Kryje jednak w sobie bogate wnętrze i olbrzymi potencjał, który warto wykorzystać na zajęciach! 

 

Pierwsza strona to przede wszystkim “metryczka” słuchacza, czyli jego imię i nazwisko oraz grupa, do której uczęszcza. Jest także miejsce na pieczątkę lub logo Twojej szkoły — w końcu jesteście naszymi partnerami w tej przygodzie i to od Was zależy, jak wykorzystacie “Tracker”.
Każdy booklet zyska także swój indywidualny sznyt graficzny, w wersji demonstracyjnej jest to Imagine 4, w ten sposób każdy “Tracker” będzie prosty do zidentyfikowania i skojarzenia z konkretną pozycją NGL. 

Dalej robi się znacznie ciekawiej!

Wewnątrz znajdują się bowiem nazwy umiejętności i wiedza, które uczniowie opanowują po każdej przerobionej jednostce. Słuchacz może więc samodzielnie lub wraz z lektorem zaznaczyć zdobycie poszczególnej kompetencji odpowiednią naklejką, co pozwala śledzić postęp w nauce języka. Kompetencje zostały opisane w sposób zrozumiały dla określenia, czego dokładnie nauczyło się dziecko.

Ostatnia strona natomiast nie powinna pozostać pusta! To przestrzeń do wspierania i doceniania starań ucznia wg ustalonych przez szkołę kryteriów, zgodnych z jej misją i wartościami.

Rozumiemy i doceniamy różnorodność szkół zrzeszonych w ramach programu Proud Users of NGL, więc chcemy dostarczyć Wam rozwiązania, z którego będzie mogła skorzystać każda placówka, niezależnie od swojego profilu. Ostatnią stronę, czyli “my other achievements” wypełnią bowiem naklejki funkcyjne! 

 

Naklejki funkcyjne, czyli personalizacja 

Tylko i wyłącznie od Ciebie zależy, jakie naklejki wybiorą Twoi uczniowie jako dodatkowe osiągnięcia. Przygotowaliśmy kilka propozycji do wyboru, ale możesz również dodać coś własnego, co będzie dla Ciebie i Twoich uczniów, inspirujące:

 

Po co stworzyliśmy “My progress tracker”? 

W naszej codziennej pracy z Wami często spotykamy się z próbami tworzenia różnych systemów motywacyjnych, które miałyby zachęcić uczniów do pracy. Badania nad motywacją tymczasem bezpośrednio wskazują na związek obserwacji swoich postępów i doceniania ich przez innych, ze wzrostem chęci do pracy nad swoimi kompetencjami.

Stąd wyraźnie wskazane kompetencje, z którymi łatwo się identyfikować, bezpośrednio wskazujące na to, co dziecko potrafi w obszarze wiedzy i umiejętności. Zostały one ułożone na jednym arkuszu, wyraźnie pokazując przyrost kompetencji słuchacza.

To również istotny aspekt w rozmowach z rodzicami oraz w określaniu celów kursu językowego — uczniowie od pierwszego dnia widzą, ile pracy ich czeka oraz co osiągną po drodze. Podobnie rodzicom będzie znacznie łatwiej dyskutować o postępach ich dziecka oraz jego ścieżce na kursie językowym w Waszej szkole.

 

Co dalej z tym projektem? 

Wersja, którą oglądasz to wersja demo. To znaczy, że stworzyliśmy zarys naszego pomysłu, wdrożyliśmy go dla jednego podręcznika i jednego poziomu, a teraz zbieramy Wasze opinie i pomysły, by do końca roku szkolnego dostarczyć Wam ostateczne wersje “My progress Trackerów” dla wszystkich podręczników i poziomów kursów dla Young Learners!  

Liczymy, że w wakacje trafią już do Was ostateczne wersje, by od września mogły zagościć w dłoniach i sercach Waszych słuchaczy! 

 

Jak możesz pomóc? 

Wyrażając swoją opinię na temat “Trackera” i podpowiadając, co możemy poprawić lub zmienić, by jeszcze lepiej dostosować to narzędzie do potrzeb Twojej szkoły i uczniów. Może masz pomysł na naklejkę? Albo nie odpowiada Ci układ?

Jeśli masz jakiś pomysł, który udoskonali to, co stworzyliśmy, zostaw komentarz pod tym artykułem lub napisz bezpośrednio do naszej metodyczki Oli Marchwian: a.marchwian@nowaera.pl  

 

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o programie partnerskim Proud Users of NGL – kliknij tutaj!… i dołącz do nas asap!

 

 

 

 

 

 

Jesteśmy tu po to, aby wspierać cię w rozwoju! ZADZWOŃ do nas – KONTAKT

 

 

 

 

 

Autorka: Ola Marchwian

Metodyk #teamNGL, autorka bloga i podcastu Metodyka Języka. Prowadzi szkolenia i webinary oraz wspiera właścicieli małych szkół językowych w prowadzeniu biznesu. Fanka uczenia w ruchu i recyklingu materiałów edukacyjnych. Prywatnie mama Igi i właścicielka niesfornego kota. Gdyby mogła, całymi dniami uprawiałaby zimowe sporty.