Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




Dlaczego warto przystąpić do programu Proud Users of NGL – opowiada Magdalena Rowecka

BLOG

Nazywam się Magdalena Rowecka i jestem dyrektorem szkoły językowej T.E. Sokrates w Warszawie. Nasza szkoła istnieje od 2002 roku, więc już jakiś czas temu osiągnęła pełnoletniość. Po latach eksperymentów i ‘twórczych poszukiwań’ dojrzała także do określenia swych priorytetów i wypracowała własną filozofię nauczania języków obcych, w którą doskonale wpisują się materiały dydaktyczne National Geographic Learning.

 

 

 

 

Jak zaczęła się Twoja przygoda z National Geographic Learning Polska, czyli z tzw.  #teamNGL?

Nasza przygoda zaczęła się właśnie od wspomnianych poszukiwań — i od potrzeby stworzenia nieco innej jakości w nauczaniu języka angielskiego — gdzie język byłby środkiem do celu, a nie tylko celem samym w sobie. Język jest przecież narzędziem komunikacji – zależało mi więc, by poza ‘sztuką dla sztuki’ poprzez język dawać naszym słuchaczom coś więcej. A przy okazji w pewien sposób wpływać na uczące się w naszej szkole dzieci i młodzież, kształtować ich postawy, uczyć je krytycznego myślenia, zachęcać do wymiany opinii i zadawania pytań.

Chciałam też, aby nauka języka w Sokratesie była maksymalnie zbliżona do procesu jego naturalnej akwizycji, by nasi uczniowie poprzez język odkrywali świat, zdobywali nową wiedzę, umiejętności i kompetencje. Eksperymentowaliśmy z różnymi seriami wydawniczymi, ale wciąż miałam wrażenie, że czegoś mi brakuje.

I właśnie wtedy, chyba już jakieś dziesięć lat temu, odkryłam podręczniki National Geographic Learning, które dokładnie wpisywały się w nasze oczekiwania, a dodatkowo zrobiły prawdziwą furorę wśród lektorów. 

Z którymi tytułami NGL pracujesz i dlaczego?

W grupach przedszkolnych pracujemy głównie z serią Look and See (dowiedz się więcej), która wyróżnia się bardzo ambitnym słownictwem i potrafi zaczarować maluchy fantastycznymi fotografiami przedstawiającymi świat przyrody. Tam, gdzie dzieci dopiero rozpoczynają naukę języka i nie możemy jeszcze ‘zaszaleć’, wybieramy nieco łatwiejszy, lecz także bardzo ciekawy Welcome to Our World (dowiedz się więcej).

Dzieci z klas 1- 6 szkoły podstawowej pracują u nas z rewelacyjną serią Our World (dowiedz się więcej), której szczególnym atutem jest dla mnie niezwykle bogate słownictwo i ‘natywne’ podejście. Czasami, kiedy przychodzą do Sokratesa rodzice zainteresowani zapisaniem dziecka na kurs w naszej szkole i prezentujemy im podręczniki, z zaskoczeniem pytają, czy dziecko poradzi sobie z tak trudnymi słówkami. Rzeczywiście, tematy zawarte w Our World wyglądają jak wyjęte z podręczników do przyrody dla natywnych dzieci! Uspokajamy wówczas rodziców, że proces nauczania jest tak skonstruowany, a omawiane zagadnienia tak ciekawe, że dzieciaki bez problemu przyswajają na lekcjach nowe słówka, dotyczące, na przykład, Układu Słonecznego, klimatu, świata dzikich zwierząt, klęsk żywiołowych itp.

Po Our World przechodzimy na bardziej młodzieżowy New Close Up (dowiedz się więcej) – wykorzystujemy poziomy od B1 do C2, których dodatkową zaletą jest formuła, dzięki której uczniowie niejako przy okazji skutecznie przygotowują się do egzaminów – zarówno w polskim systemie edukacji, jak i międzynarodowych egzaminów Cambridge lub PEIC.

Natomiast u dorosłych znakomicie sprawdza się u nas ambitna seria Outcomes (dowiedz się więcej), która porusza bardzo ciekawe tematy i naprawdę pomaga w przełamywaniu barier komunikacyjnych, a zarazem doskonale wprowadza słuchaczy w tajniki gramatyki i niuanse angielskiej leksyki.

 

Dodam, iż ogromnym ułatwieniem jest towarzysząca wszystkim podręcznikom platforma Spark, dzięki której w jednym miejscu mamy dostęp do wszystkich e-booków, nagrań audio, filmików video, a nauczyciele mogą tworzyć wirtualne grupy, monitorować pracę swoich uczniów. Platforma daje także całe spektrum możliwości dodatkowej pracy własnej tym słuchaczom, którzy po zajęciach chcą samodzielnie szlifować język. Spark jest poza tym ogromnym ułatwieniem w czasie nieprzewidzianych zastępstw. Dzięki niemu nie musimy szukać zapasowych zestawów lektorskich, bo wszystko, czego potrzebujemy mamy ‘na kliknięcie’.

 

 

 

Co najbardziej cenisz we współpracy z #teamNGL?

Zupełnie szczerze, #teamNGL jest wyjątkowy, jeśli chodzi o relacje ze szkołą. Jego nastawienie jest doskonałą ilustracją przysłowiowej angielskiej ‘extra mile’. Kiedykolwiek czegokolwiek potrzebujemy, reakcja jest zawsze natychmiastowa – i w każdej sytuacji możemy liczyć na pomoc. Czasem jestem wręcz zakłopotana, gdy Pan Przemek Ogrodowczyk, który opiekuje się naszą szkołą odpowiada na moje maile po 21.00…

Oprócz znakomitych podręczników jesteśmy naprawdę ‘zaopiekowani jako szkoła – #teamNGL organizuje szkolenia dla naszych lektorów, cierpliwie odpowiada na wszelkie pytania, często podejmuje działania wyprzedzające i wychodzi z inicjatywami, które pomagają nam budować markę szkoły i lepiej zadbać o naszych klientów. Możemy korzystać z licznych webinarów, dodatkowych materiałów i publikacji, a rodzice naszych uczniów mogą wspierać swe dzieci w nauce języka i rozwoju dzięki Akademii Rodzica.

 

 

 

 

 

Co ważne, #teamNGL patronuje też różnym inicjatywom, które podejmujemy – na przykład konkursom i wydarzeniom organizowanym przez naszą szkołę, co znacząco podnosi ich prestiż. To naprawdę dość wyjątkowe podejście w dzisiejszym świecie, gdzie często liczy się przede wszystkim, aby klientowi coś sprzedać. #teamNGL oferuje nam znacznie więcej i bardzo cenimy tę relację. Tym bardziej że jest ona zbieżna z tym, jak chcemy traktować klientów naszej szkoły – i oferować im więcej, niż tylko sprzedać kurs.

 

Jakie są wg Ciebie TOP 3 zalety programu Proud Users of NGL?

Zalet programu jest wiele, ale najważniejsze z nich to:

  1. Znakomite podręczniki, dzięki którym możemy skutecznie uczyć języka, a poza tym jako szkoła oferować naszym uczniom istotną wartość dodaną: poszerzać ich wiedzę ogólną, rozwijać ważne umiejętności społeczne oraz kompetencje przyszłości, zachęcać do otwartości na inne kultury oraz budować wrażliwość na piękno przyrody. Tę listę można jeszcze długo kontynuować.
  2. Wyjątkowa relacja, profesjonalne wsparcie merytoryczne i marketingowe, wyjątkowa responsywność i wspomniana wcześniej ‘extra mile’. Współpraca z #teamNGL to sama przyjemność i niezależnie od sytuacji, zawsze możemy liczyć na pomoc wydawnictwa, co jest dla nas ważne i cenne.
  3. Konferencje, spotkania i warsztaty stacjonarne organizowane przez #teamNGL niezmiennie skłaniają nasz zespół do refleksji, są źródłem inspiracji i sprawiają, że ciągle chcemy rozwijać się jako nauczyciele i jako szkoła.

 

Czy jest coś, co chciałabyś powiedzieć osobom zastanawiającym się nad przystąpieniem do programu “Proud Users of NGL”?

Przystąpienie do programu bez wątpienia było dla naszej szkoły dobrą decyzją. Merytorycznie korzystają z niej nasi nauczyciele, którzy mogą korzystać ze znakomitych podręczników, wartościowych szkoleń i nowoczesnych narzędzi edukacyjnych – oraz nasi uczniowie, którzy nie tylko uczą się w Sokratesie języka, ale przy okazji rozwijają inne ważne kompetencje. Jeśli zaś chodzi o stronę biznesową, mamy poczucie, że program NGL pomaga budować siłę naszej marki – poprzez szeroko pojęte wsparcie marketingowe oraz pomoc w realizacji różnych ‘sokratesowych’ inicjatyw, na którą ZAWSZE możemy liczyć.

Poza tym wszystkim #teamNGL to naprawdę fantastyczny zespół przesympatycznych i inspirujących ludzi, z którymi doskonale się współpracuje i których zawsze miło spotkać na organizowanych co roku konferencjach i eventach dla ‘Proud Users’.

 

 

Przeczytaj wywiady z innymi właścicielami szkół partnerskich Proud Users of NGL: 

Małgosia Mączyńska — FREEDOM

Asia Gruszczyńska — PEAR Centrum Językowe

Natalia Karwowska — BABY ENGLISH CENTER

Katarzyna Podgórska-Dziewiątkowska –  NO PROBLEM Szkoła Językowa

Bartosz Kawalec — Szkoła Językowa PERFECT ENGLISH Wejherowo

 

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o programie partnerskim Proud Users of NGL – kliknij tutaj!… i dołącz do nas asap!

 

 

 

 

 

 

Jesteśmy tu po to, aby wspierać cię w rozwoju! ZADZWOŃ do nas – KONTAKT

 

 

 

 

 

 

Rozmawiała: Justyna Mak

Content Marketing Manager, NGL Polska