Chcielibyśmy poznać, kim jesteś?




#teamNGL Dzieci same wybrały książki – wizyta w Speak and Go z Zakopanego!

BLOG

Kolejna odsłona naszej wędrówki po Polsce z odwiedzinami u klientów NGLearning – tym razem trafiliśmy do Zakopanego, gdzie Magdalena Gos otworzyła szkołę języka angielskiego Speak and Go. W Speak and Go uczą się wszystkie grupy wiekowe, większość na podręcznikach National Geographic Learning. Poznajcie historię Magdy i Speak and Go!

Jak powstała Wasza szkoła?

Nasze centrum językowe rozpoczęło działalność w Zakopanem w kwietniu 2016 roku. Szkoła powstała z inicjatywy właścicielki Magdaleny Gos oraz dzięki jej pasji do nauczania języków obcych, a zarazem promowania nowoczesnego i kreatywnego nauczania metodą komunikatywną.

W szkole prowadzone są zajęcia dla słuchaczy na wszystkich poziomach zaawansowania – od 2 roku życia poprzez dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzież aż po dorosłych słuchaczy. Głównie są to zajęcia z języka ogólnego, choć organizujemy na zamówienie również kursy dla instruktorów narciarstwa, a także z zakresu hotelarstwa, gastronomii, obsługi lotniczej oraz szkoły quadów, przygotowujemy również młodzież do egzaminów końcowych.

Wszystkie zajęcia na naszych kursach prowadzimy, zwracając uwagę na sprawności językowe i rozwijając je tak, by w razie potrzeby lub chęci nasi słuchacze mogli podejść do egzaminów międzynarodowych. Jesteśmy dość młodą szkołą, ale liczba kursantów w semestrze wynosi ok. 100–120 osób, a dzięki projektowi prowadzonemu dla miejscowej szkoły publicznej już drugi rok przekracza w semestrze letnim 150 osób.

Ponadto ważne jest dla nas, by nasi słuchacze czuli się w szkole dobrze i przychodzili na zajęcia z przyjemnością, by nauka języka nie była jedynie odtwórcza, ale stanowiła dla nich wyjątkowe doświadczenie, które pozwoli im swobodnie i radośnie komunikować się w języku obcym.

Czym zajmowałaś się przed założeniem szkoły Speak and Go?

Przed założeniem szkoły wiele lat pracowałam na Uniwersytecie Łódzkim jako lektor w Studium Języków Obcych. Prowadziłam też własną działalność, w ramach której realizowałam kursy dla dużych firm, pracowałam jako tłumacz na konferencjach i polowaniach, zajmowałam się tłumaczeniem tekstów specjalistycznych głównie w dziedzinie gospodarki przestrzennej oraz byłam – i wciąż jestem – wieloletnim egzaminatorem międzynarodowych egzaminów TELC.

Co zadecydowało o wyborze podręczników National Geographic Learning?

Prowadzimy zajęcia w czterech językach obcych, ale jeśli chodzi o język angielski, obecnie pracujemy we wszystkich grupach wiekowych właśnie z podręcznikami National Geographic Learning. Dla maluszków mamy Welcome to Our World, dzieci szkolne uczą się z Our World, młodzież wspiera się serią Close-up, a dorośli korzystają z Life lub Outcomes. Jak to się stało, że pracujemy właśnie z podręcznikami NGL? Wiąże się to jeszcze z okresem, kiedy byłam lektorem na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie bardzo chętnie wybierałam kursy NGL, ponieważ pozycje takie jak Outcomes doskonale wpasowywały się w kursy lektoratu na przykład na kierunkach psychologiczno-pedagogicznych. Od kwietnia 2016, kiedy powstała szkoła, pracowaliśmy z różnymi podręcznikami, testując je i sprawdzając, co najbardziej odpowiada słuchaczom, lektorom i jest najbardziej skuteczne w przyswajaniu języka. Obecnie jest wiele ciekawych pozycji na rynku, ale szukaliśmy serii, która będzie spójna. Spójność oznacza dla mnie możliwość przechodzenia płynnie z podręcznika na kolejny podręcznik, gdy nasz młody słuchacz dorasta. Na Kongresie Językowym PASE Przemysław Ogrodowczyk i Janusz Słupek przedstawili nam nową edycję podręczników NGL, które od razu mnie zachwyciły – na początek szatą graficzną, a po bliższym poznaniu treścią i budową. Nasza szkoła zdecydowała się na udział w programie NGL. Od września wprowadziliśmy podręczniki do wszystkich grup i jesteśmy z nich bardzo zadowoleni. Doskonale wpasowują się one w nasze metody i cele nauczania. Stawiają na komunikację, kreatywność i nie tylko rozwój językowy, ale i osobisty dzięki ciekawym treściom. Praca lektorów jest teraz o wiele łatwiejsza, ponieważ kursy NGL odpowiadają poziomom w szkole, więc lektor, który idzie na zajęcia do klasy 3, wie, że musi ze sobą zabrać Our World 3. Dzieci i młodzież chętnie korzystają z tych podręczników, ponieważ mają one przepiękną, kolorową szatę graficzną, a tematy są dopasowane do ich zainteresowań. Takie same spostrzeżenia mają dorośli, którzy chętnie pracują z podręcznikami również w domu, by zgłębić tematy z zajęć.

Co mówią nasi słuchacze o podręcznikach National Geographic Learning:

Maluszki o Welcome to Our World:

  • „Te są fajniejsze, bo są prawdziwe zwierzątka”
  • „Ooo, prawdziwe myszki!”
  • „Chcemy tę piosenkę z książki!”

Na koniec zeszłego roku zapytałam maluchy, którą książeczkę wolą, pokazując im grafikę i niektóre z zadań. Sami wybrali podręcznik dla siebie.

Rodzice młodzieży o serii Our World: „Dobrze, że są teraz te podręczniki”.

Rodzice są zadowoleni, że kursy są spójne, a dzieci zabierają swoje podręczniki do domu i rodzice mają kontrolę nad tym, co robimy na zajęciach. Ponadto cieszą się, że dzieci chętnie odrabiają prace domowe z Workbooków.

Dorośli o Outcomes:

  • „I love the pdf files with vocabulary builder, it makes my studying much easier. I’m amazed with this book”
  • „It’s absolutely fantastic. The words and phrases in the book and workbook overlap and it is easy to remember them”
  • „ The units are so well-structured and SB is so compatible with the WB”.

A co mówią lektorzy, którzy pracują na podręcznikach NGL?

Nasz zespół lektorski jest dość zróżnicowany. Jestem najstarsza i najbardziej doświadczona i uwielbiam zajęcia z pozycjami, z którymi pracuję. Welcome to Our World 3 ułatwia mi pracę z maluszkami, które chętnie śpiewają, wyklejają zadania związane z nauką przymiotników, ćwiczą pisanie i rozpoznawanie dźwięków. Our World 1 doskonale nadaje się do wczesnej nauki obrazowego czytania krótkich tekstów, zawiera też świetne listeningi. Outcomes Advanced natomiast zachwyca mnie i moich słuchaczy całokształtem, jest najlepszym wyborem dla grup zaawansowanych i na zajęcia konwersacyjne. Jakiś czas temu poleciłam tę pozycję koleżance z innego końca Polski i zarówno ona, jak i jej grupa są oczarowani. Młodym lektorom podręczniki NG ułatwiają start i rozbudzają ich kreatywność. Mamy też w zespole nowego native speakera, który nigdy wcześniej nie korzystał z tych podręczników, a obecnie pracuje z Our World 3, 4, 5, Close-up B1, Life (kilka poziomów). Po miesiącu pracy zapytałam go, co o nich sądzi, odpowiedział: „Magda, I love these books!”.

Co przekonuje do wyboru podręczników National Geographic Learning?

Co przekonuje do wyboru tych właśnie podręczników? Właściwie wszystko: szata graficzna, treści odpowiednio dobrane do poziomu i wieku słuchaczy, przejrzysta i ciekawa struktura podręczników, dzięki której kursant się nie nudzi, bo zajęcia są zróżnicowane. Doskonały balans wprowadzanego słownictwa i gramatyki połączony z ćwiczeniem odpowiednich sprawności, dużo tematów do rozmowy, które wzbudzają ożywione dyskusje.

Poznaj bliżej szkołę Speak and Go – wejdź na Fanpage na Facebooku lub na stronę https://www.speakandgo.pl/